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All publications by Marlene Münsch

  • Muster, V., & Münsch, M. (2024). The Paradox of Minimalism in the Field of Lifestyle Products. Uncovering How the Minimalism Business Impedes Sufficiency. In: Gossen, M. & Niessen, L. (Ed.). Sufficiency in Business. Transcript.
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  • Münsch, M., Diels, J., Gossen, M., Bergener, J., & Kettner, S. E. (2024). Unused Potentials for effective sustainability communication. zfwu Zeitschrift für Wirtschafts-und Unternehmensethik, 25(1), 113-148.
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  • Schrader, C., Thorun, C., Diels, J., Münsch, M., Mohn, C. & Jenny, M.A. (2024). Efficient approaches in climate communication. In: Climate Change | 16/2024. Umweltbundesamt, Dessau-Roßlau.
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  • Thorun, C., Kettner, S.E., Lell, O., Münsch, M., Diels, J. et al. (2024). Better information for more sustainability in ecommerce. Online Guide.
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  • Grothmann, T., Frick, V., Ruppel, P., Münsch, M. Kettner, S.E. & Thorun, C. (2024). Umweltbewusstseinsstudie 2022 - Vertiefende Analysen der repräsentativen Hauptbefragung. In: Texte | 08/2024. Umweltbundesamt, Dessau-Roßlau.
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  • Münsch, M. & Lell, O. (2024). Anreize zur Förderung eines nachhaltigen Mobilitätsverhaltens. In: Texte | 03/2024. Umweltbundesamt, Dessau-Roßlau.
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  • Rauber, J., Münsch, M. & Vetter, M. (2023). Nudging – Förderung von nachhaltigem und gesundem Verhalten durch 
kleine Änderungen. Scherenberg, V., & Pundt, J. (Hrsg.), Klima-und Gesundheitsschutz: Planetary-Health-Lösungsansätze (Vol. 10).
  • Cerulli-Harms, A., Herrmann, L., Kettner, S. E., Münsch, M. & Rauber, J. (2023) Punctual, cheap, fast - and the climate? On the requirements for commuter mobility today and in the future: Publication in "Internationales Verkehrswesen"
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  • Grothmann, T., Frick, V., Harnisch, R., Münsch, M., Kettner, S.E. & Thorun, C. (2023). Umweltbewusstsein in Deutschland 2022. Ergebnisse einer repräsentativen Bevölkerungsumfrage. BMUV & UBA
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  • Münsch, M., Muster, V. & Iran, S. (2022). (Nicht) meine Dinge – Konzepte und Praxis-Methoden zur Besitzbegrenzung und -reduktion, 1. Arbeitspapier im Rahmen des Projektes „MeinDing!“ – Ich bin, was ich nicht habe.
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  • Muster, V., Iran, S. & Münsch, M. (2022). The cultural practice of decluttering as household work and its potentials for sustainable consumption. Frontiers in Sustainability.
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  • Diels, J., Münsch, M. & Thorun, C. (2022). Jugend und Konsum II: Beteiligungsformate für nachhaltigen Konsum. Umweltbundesamt, Texte | 79/2022.
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  • Binder, F. et al. (2022). Putting users in the loop: How user research can guide AI development for a consumer-oriented self-service portal. In: Rauterberg, M. (ed) Culture and Computing. HCII 2022. Vol 13324, Springer.
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  • Natraj, A. et al. (2021): Behavioral study on strategies to improve the effectiveness of product recalls. Final report. European Commission – DG JUST.
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  • Cerulli-Harms, A., Münsch, M., Thorun, C., Michaelsen F. & Hausemer, P. (2020). Loot boxes in online games and their effect on consumers, in particular young consumers, Study for the Committee on the Internal Market and Consumer Protection (IMCO), Policy
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  • Kettner, S.E., Münsch, M. & Thorun, C. (2020) Möglichkeiten des Einsatzes von Nudging im Strahlenschutz am Beispiel UV-Schutz. Ressortforschungsberichte zum Strahlenschutz ; 161/20. Bundesamt für Strahlenschutz (BfS).
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  • Münsch, M. L. (2018). When climate is conditional on cooperation success: The role of interdependence asymmetry and inequity aversion. Leiden: Leiden University Library.
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  • Münsch, M. L. (2016). Spreading behavior across people: The effects of costly signals and internal attribution on green consumer behavior. Groningen: University of Groningen Library.