Münsch, M., Kettner, S.E. & Thorun, C. (2024). Einstellungen und Engagement von Verbraucher*innen in der Nachhaltigkeitstransformation. Vertiefungsstudie zur Umweltbewusstseinsstudie 2022. In: Texte | 97/2024. Umweltbundesamt, Dessau-Roßlau.
Münsch, M., Diels, J., Gossen, M., Bergener, J., & Kettner, S. E. (2024). Unused Potentials for effective sustainability communication. zfwu Zeitschrift für Wirtschafts-und Unternehmensethik, 25(1), 113-148.
Rauber, J., Münsch, M. & Vetter, M. (2023). Nudging – Förderung von nachhaltigem und gesundem Verhalten durch kleine Änderungen. Scherenberg, V., & Pundt, J. (Hrsg.), Klima-und Gesundheitsschutz: Planetary-Health-Lösungsansätze (Vol. 10).
Grothmann, T., Frick, V., Harnisch, R., Münsch, M., Kettner, S.E. & Thorun, C. (2023). Umweltbewusstsein in Deutschland 2022. Ergebnisse einer repräsentativen Bevölkerungsumfrage. BMUV & UBA
Münsch, M., Muster, V. & Iran, S. (2022). (Nicht) meine Dinge – Konzepte und Praxis-Methoden zur Besitzbegrenzung und -reduktion, 1. Arbeitspapier im Rahmen des Projektes „MeinDing!“ – Ich bin, was ich nicht habe.
Muster, V., Iran, S. & Münsch, M. (2022). The cultural practice of decluttering as household work and its potentials for sustainable consumption. Frontiers in Sustainability.
Binder, F. et al. (2022). Putting users in the loop: How user research can guide AI development for a consumer-oriented self-service portal. In: Rauterberg, M. (ed) Culture and Computing. HCII 2022. Vol 13324, Springer.
Cerulli-Harms, A., Münsch, M., Thorun, C., Michaelsen F. & Hausemer, P. (2020). Loot boxes in online games and their effect on consumers, in particular young consumers, Study for the Committee on the Internal Market and Consumer Protection (IMCO), Policy
Kettner, S.E., Münsch, M. & Thorun, C. (2020) Möglichkeiten des Einsatzes von Nudging im Strahlenschutz am Beispiel UV-Schutz. Ressortforschungsberichte zum Strahlenschutz ; 161/20. Bundesamt für Strahlenschutz (BfS).
Münsch, M. L. (2018). When climate is conditional on cooperation success: The role of interdependence asymmetry and inequity aversion. Leiden: Leiden University Library.
Münsch, M. L. (2016). Spreading behavior across people: The effects of costly signals and internal attribution on green consumer behavior. Groningen: University of Groningen Library.
Since your privacy is very important to us, we analyse your site-visits only pseudonymously.
Further information on cookies can be found in our privacy policy.