Kettner, S.E. et al. (2024). Umfrage zur Wahrnehmung und Bewertung potenziell unfairer Praktiken im digitalen Raum. Faktenblatt erstellt im Auftrag des Bundesministeriums für Umwelt, Naturschutz, nukleare Sicherheit und Verbraucherschutz (BMUV)
Cerulli-Harms, A., Lang, V. & Rauber, J. (2023). „Schon wieder ‘ne Mail...“ - Wie Aufmerksamkeit erzeugt und Verhaltensänderungen erreicht werden können (und wo die Grenzen sind). Institut für Verkehrswesen der Universität Kassel.
Cerulli-Harms, A. et al. (2023). The performance of the Package Travel Directive and broader consumer protection issues in the implementation of passenger rights. Studie im Auftrag des IMCO Committees
Cerulli-Harms, A., Thorun, C. (2021): Gutachten zur PSD2 Umsetzung in Deutschland – Projekt über Kontoinformations- und Zahlungsauslösedienste. Gutachten im Auftrag des Verbraucherzentrale Bundesverband e.V.
Thorun, C., Cerulli-Harms, A., Micklitz, H.-W., Reisch, L. A. (2021) Nudge 2.0 – Neue Anwendungen verhaltenswissenschaftlicher Erkenntnisse in der Verbraucherpolitik. Vorstudie im Auftrag des MLR Baden-Württemberg, Stuttgart
Suter, J. et al. (2021): Consumers' engagement in the circular economy: Results from a large-scale behavioral experiment and survey in the EU. In Nissen, N. F. & Jaeger-Erben, M. (Hrsg.), PLATE – Product lifetimes and the environment (S. 769–776).
Cerulli-Harms, A., Münsch, M., Thorun, C., Michaelsen F. & Hausemer, P. (2020). Loot boxes in online games and their effect on consumers, in particular young consumers, Study for the Committee on the Internal Market and Consumer Protection (IMCO), Policy
Cerulli-Harms, A., L. Goette & C. Sprenger (2019). Randomizing endowments: An experimental study of rational expectations and reference-dependent preferences. American Economic Journal: Microeconomics.
Cerulli-Harms, A. (2019): Future options for managing customer demand for water. A White Paper commissioned by Yorkshire Water.
Cerulli-Harms, A. et al. (2018). Consumer market study on the functioning of the real estate services for consumers in the European Union, prepared for the European Commission (DG JUST).
Cerulli-Harms, A. et al. (2018). Asset Management Market Study – Experimental consumer research and focus groups, prepared for the UK Financial Conduct Authority.
Cerulli-Harms, A., J. Suter & A. Castagnetti (2018). Reducing roadside litter using randomized controlled trials prepared for the UK Department for Transport.
Cerulli-Harms, A. et al. (2017). Study on consumers' decision-making in insurance services: A behavioral economics perspective prepared for the European Commission (DG JUST).
Cerulli-Harms, A., G. Conlon & M. Lane (2017). Review of the employer skills and employer perspectives surveys – A synthesis of stakeholder views, prepared for the UK Department for Education.
Cerulli-Harms, A., M. Immanuel, S. Jones & I. Mantovani (2016). Reducing costs and barriers for businesses in the Single Market, European Parliament DG for Internal Policies.
Da uns der Schutz Ihrer Privatsphäre sehr wichtig ist, werten wir Seitenbesuche lediglich pseudonymisiert aus.
Weitere Informationen erhalten Sie in unserer Datenschutzerklärung.